“Supermarkt Israël” – Een reportage over de BDS-campagne te verkrijgen vanaf 12 augustus

In 2005 roepen de Palestijnen op tot een boycot van Israël, de 'Boycot, Divestement en Santions campagne'. Een campagne die snel uitgroeide tot een beweging en sterk geïnspireerd is door de boycot die destijds tegen de Apartheid van Zuid-Afrika succesvol gevoerd werd. Hier kan u de oproep van toen nalezen; http://www.bdsmovement.net/call.

 

De campagne kende heel wat successen, bedrijven verloren contracten, artiesten weigerden nog op te treden in Israël en enkele supermarkten in Europa schrapten Israëlische producten uit hun gamma. Meer informatie over de campagne vindt u terug op de website van de BDS beweging; http://www.bdsmovement.net/.

 

Maar wat hebben supermarkten en bedrijven van bij ons met de politiek van Israël te maken? En kan je zelf iets doen in dit reeds lang aanslepende conflict? Bestaat er zoiets als de bezettingseconomie? Op deze vragen wordt in de reportage een antwoord gegeven.

 

Supermarkt Israël, 2013, 35 min

http://supermarktisrael.wordpress.com/

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=S0aKO4GoAxo

 

Reportage: Mathias Van Hove

Cover design: Tijs Schelstraete

Nederlands ondertiteld

 

Extra's

Omar Barghouti : 'BDS beweging wereldwijd' 38 min

David Cronin : 'Auteur en journalist over Europa's betrokkenheid' 30 min

Bart Staes: 'over boycot' 9 min

Prijs: 7 euro zonder port, 9 inclusief port.

Te bestellen bij Mathias Van Hove - Mobiel: 32 466 02 35 54 – supermarktisrael@gmail.com